Kort om Børnehuset Nørre Aaby

Her på hjemmesiden ønsker medarbejderne at give jer information om Børnehuset Nørre Aaby, som kan være nyttig for jer i opstarten og måske senere hen. Vi vægter den daglige dialog med jer forældre højt så vi sammen skaber de bedste rammer for trivsel, udvikling og læring for jeres barn, når I kommer ind i vores huse. Vi ønsker jer hjertelig velkommen i Børnehuset Nørre Aaby og glæder os til at lære jeres familie at kende, samt samarbejde med jer om jeres barn.

Børnehuset Nørre Aaby er et dagtilbud for 0-6 årige børn, fordelt på 2 matrikler med 5 km. afstand.

Mikkelsbro, som ligger i Nørre Aaby, har Nørre Aaby skole og Vestfyns Hallen som nærmeste naboer og er normeret til 20 vuggestuebørn og 80 børnehave børn. I Mikkelsbro er børnehavebørnene opdelt i 3 aldersgrupper, således at børnene har de bedste forudsætninger for at skabe gode og tætte relationer til jævnaldrende kammerater. De enkelte afdelinger er indrettet med læringsrum, som danner ramme for lege og aktiviteter. Her kan børnene blive udfordret og stimuleret i deres nærmeste udviklingszone, så ethvert barn får de bedste betingelser for gode lærings- og udviklingsprocesser.

Søstjernen, som er beliggende i Føns, er normeret til 12 vuggestuebørn og 25 børnehavebørn.
Søstjernen er vores lille perle, som har til huse i en gl. skole, der ligger placeret i et naturskønt lokalsamfund med en dejlig strandgrund til rådighed.
I Søstjernen vægtes de nære og tætte relationer højt, og kontakt med lokalsamfundet er en naturlig del af hverdagen. Stranden og den hyggelige legeplads med gamle frugttræer danner ramme for aktiviteter og gode lege. Hvis du vil vide mere om Søstjernen.