Barnets trivsel

To gange årligt udfylder pædagogerne, i børnehuset, en trivselsvurdering for hvert barn i deres gruppe. Disse trivselsvurderinger danner baggrunden for at sikre det enkelte barns trivsel, udvikling og læring.

God trivsel fremmer glæden ved livet, giver en positiv identitet, giver lyst til at lære og fremmer den sociale tilknytning og ansvarlighed overfor andre.

”Trivsel på tværs” er en kampagne der fortæller dig som forældre, hvordan vi i Middelfart Kommune arbejder med børns trivsel - fra de bliver født til de går videre ind på en ungdomsuddannelse.

Kernen i vores arbejde med trivsel er:

• At vi tidligt sætter ind, når der er ubalance i trivslen
  • At forældre er barnets vigtigste ressource som vi aktivt samarbejder med
  • At vi udvider samarbejdet, når det er nødvendigt for barnets trivsel og læring for eksempel med en tale/høre konsulent, en sundhedsplejerske eller psykolog.

Det er nemlig i den helt tidlige indsats, at vi – sammen med jer forældre – har de bedste muligheder for, at få et barn tilbage i god trivsel så hurtigt og problemfrit som muligt.

I sidste ende handler det om, at alle børn skal kunne mestre deres eget liv og være aktive og ligeværdige deltagere i stærke, sunde fællesskaber.

I vores arbejde med børns trivsel, bruger vi en række redskaber og metoder, som skal hjælpe os.

Hvis du er nysgerrig på hvordan vi arbejder med trivsel for børnene, kan du finde mere information på hjemmesiden: https://trivsel.middelfart.dk/